WELCOME HOME HUSBAND! *SMILE*

Jag är livrädd, jag menar det verkligen riktigt jävla rädd för att bli en hemmafru a la femtiotalet. Jag är livrädd för att ses som bara "fru". Jag får nästan panikångest när jag tänker på det. Jag känner ärligt talat hellre dör jag än att bli någons fru. Det känns ibland som att människor ser mig som den där tråkiga hemmafrun som är praktisk och är alla till lags och ler så fint och tackar för att få finnas till. Det känns inte som att jag ger något vettigt längre. Jag har känt det ett riktigt bra tag och tänkte att det bara var en period men nej jag gör inget vettigt längre. Jag vet inte heller vad som skulle kunna vara vettigt. Men saker och ting ordnar sig förhoppningsvis.
Gör en film om dessa kvinnor och du har den bästa skräckfilmen någonsin.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag ska skriva en uppsats om hemmafruar på 40- och 50-talet. Lyssnade på ett radioprogram om det häromdagen och.. Alltså, Sjukt? Jag är väldigt fascinerad av femtiotalet i övrigt, men hemmafru-fenomenet gör mig skräckslagen ärligt talat.

2009-10-01 @ 18:34:21
URL: http://andvari.blogg.se/
Postat av: Dirty Eddz

Livet blir vad man gör det till, men jag tror inte du ens ligger i närheten av att bli någon hemmafru...dessutom har hederligt folk inte råd med sånt nu under finanskrisen :P

2009-10-03 @ 16:28:15
URL: http://kafferingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0