Shaking

Allt skakar.. Hur jag än gör vad jag än gör svartnar det för mina ögon och jag har ingen kraft emellan det hostar jag för allt jag är värd som om det inte fanns någon morgondag. Dagen har bestått av att vara på vårdcentralen, sitta på britsar tar blodprov och lämna kissprov och ta ett förnedrande EKG.
- Ta av dig linne och bh om du har någon så kommer jag strax, säger sköterskan och dundrar iväg till ett annat rum.
Försiktigt tar jag av allt och sätter mig sen blottad på britsen med armarna hårt och skyddande för brösten.
Sköterskan kommer sedan in och säger lugnt:
- Vi ska fästa de här klisterlapparna på dig, över hela bröstet.
Medans hon fäster de där lapparna på mig tittar jag upp i taket och önskar mig bort. Sedan klär jag på mig och sätter mig utanför läkarens dörr och väntar på att få komma in och höra vilka resultat det blev, alla tankar rusar i mitt skakande huvud, Cancer ? Järnbrist.. CANCER?! Sedan får jag komma in och till min lättnad får jag reda på att det inte är något fel eller oroväckande med mina provresultat, något för lågt blodsocker men det var ingen fara det stabiliseras när man äter.
Han trodde att det var pga mina mediciner som jag slutat med precis som gör att jag mår såhär.
Förhoppningsvis blir det bättre inom en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0